9 Nisan 2012 Pazartesi

UMRE... ( GEÇEN YIL BU GÜN ÇIKMIŞTIM YOLA)

Ne çabuk geçiyor zaman tam bir yıl oldu. Geçen yıl bu gündü gidişimi., Heyecan,  sevinç, korku hepsi bir arada çıktım yola. Hayatımın en muhteşem gezisiydi Allah her isteyene Lebbeyk demeyi nasip etsin.
Okumak isteyen arkadaşlarım için tekrar yayınlıyorum bir kaç çocuğuyla gidecek arkadaşıma yardımcı olmaya çalıştım bu yazım sayesinde inşallah fayda görmüşlerdir.

Hepinize sevgiler...


7 GÜN MEDİNE-İ MÜNEVVERE, 7 GÜN MEKKE-İ MÜKERREMEHerkese bu güzel resimle merhaba ;
Yaklaşık 3 hafta önce bu günlerdi gideceğimiz günün kesinleşmesi ve hemen kısa bir yazı ile ulaşabildiğim arkadaşlarıma dostlarıma Allahaısmarladık dedim. Ama hazırlıktır telaştır, bloguma yazamadan gittim:(
Yolculuğa 9 Nisan Cumartesi gecesi 23:45 de İzmir Adnan Menderes havaalanından uçağa binerek başladık. Giderken biraz üzüntülü gittim Oğlumu ve eşimi bırakmak oldukça zor oldu. 23:50 de uçak havalandı. Türk Havayollarıydı herşey güzel geçti ve saat 03:00 da Cidde havaalanına indik. Pasaport kontrollerinden sonra bekleme bölümünde oturduk. Aşağıdaki resim Cidde havaalanında beklerken çektiklerimden... Ve saat 05:00 da Cidde havaalanından otobüslere binerek Medine'ye doğru hareket ettik Otobüsleri biraz eski idi ama klimalarının çalışması yetiyordu. 6 saat süren yolculuk sonunda saat 11:00 de Medine'ye Otel Ramada' ya indik Eşyalarımızı otobüsten aldıktan sonra kahvaltı salonuna geçip kahvaltı yaptık ve odalarımıza çıktık. Otel çok güzeldi temizlik, yemek, odalar, servisler, çalışanlar kısacası herşey mükemmeldi. Komşum bizden 20 gün önce gitmişti bana döndüğünde tuvalet kağıdı, şampuan, havlu götürmemi söylemişti ve ben onları kendime boşu boşuna yük ettim. Her gün odalara havlu, şampuan, tuvalet kağıdı, su, çay ,kahve(odada ketıl vardı) servisleri vardı. Biz Diyanetin Otel Tip 3 14 günlük olan grup ile gittik. Bu otel tipinde hem oteller kaliteli hemde Medine 'de Mescidi Nebevi'ye, Mekke'de ise Kabeye çok yakın yürüme mesafesi kadardı. Aşağıdaki resime baktığınızda Ramada otel tam karşıda hemen önündeki caddeden ve çarşı pasajından geçince Mescidin kapısından giriyorduk. Gidecek olanlar için bu grubu tavsiye ederim. Ve odalarımıza yerleşip biraz dinlendikten sonra İkindi namazı için hazırlanıp annem, babam ve kızım ile hemen karşıya Peygamber Efendimiz (S.A.S) Kabrinin bulunduğu Mescidi Nebeviye salat ve selam ederek girdik. Öyle bir kalabalık oluyorki herkes Mescide koşuyor. Dükkanlar kapanıyor, insanlar otellerden akın akın çıkıyor. Ve ilk ezan okunuyor, evet ilk ezan Medine'de 2 ezan okunuyor yaklaşık ikisinin arasında 15-20 dakika var. İlk ezandan sonra kılmak isteyen sünnetini kılıyor ikinci ezan okunduktan sonra hoca namazı farzından kıldırıyor. Namaz sırasında görseniz o kadarrrrr güzelki insanların sessizliği sadece hocanın sesi ha birde koro halinde ağlayan çocuk sesi ama inanın hiç duymuyorsunuz :) rahatsız olmuyorsunuz.

MESCİDİ NEBEVİ'NİN ERKEKLER BÖLÜMÜ KAPISI
KIZIM İLE SABAH NAMAZINA MESCİDE GİDERKEN

BAYANLAR BÖLÜMÜ KAPISI VE DIŞARIDA KILANLAR
Kızımı bebek arabasında olduundan, Mescide de bebek arabası ile giremediğim için genelde dışarda kıldım. Bazı günlerde sağolsun Umre arkadaşım Yasemi'nin Ceylin ile ilgilendiği günlerde içeride kıldım.

Namaz kılındıktan sonra herkes işine, evine dönüyor bizde sabah namazı haricinde otele dönüyorduk. Sadece sabah namazı sonrasında Peygamber Efendimizin (S.A.S) yeşil türbesinin (aşağıdaki resimde Mescidden) önünde hocamızın belirlediği yerde toplanıp Tesbihat, hatim duaları ve kendi dualarımızı yapıp otele dönüyorduk. Peygamber efendimizin (S.A.S) bulunduğu Ravzaya (Cennet bahçesine) ise bayanları belli saatlerde alıyorlar ama o izdihamı sormayınnnn:( umre de böyle ise hac zamanı nasıl olur bilemem. Annem rahatsız olduğu için ilk iki gün cesaret edemedim, dedim ki sen gitme yok dedi bende gelirim kızımı babama bırakıp sabah namazı sonrası bayanlara açıldığı bir gün gittik. Gittik ama ne zor bir 2 saatti. Kapıda bayan polisler Türkleri bir yere Arapları ayrı bir yere ayırıyor. Bayan polisler Arap ama bizimde diyanetten görevliler var onlarda bizlere yardımcı oluyorlar. İçeriye alınmak için kapı önünde beklemeye başladık. Peygamberimiz (S.A.S) "evim ile mimberim arası cennet bahçelerinden bir bahçedir" buyurmuştur. Bu bölüm yani Cennet bahçesi yeşil halılarla kaplı. Yeşil halıda namaz kılınıyor ama insanlar sadece 2 rekat kılıp geçmiyor çok kılmak, orada çok kalmak istemesinden yığılma ve izdihama yol açılıyor. Ben annemi koruyarak, annemde beni koruyarak allah kabul ederse 2 rekat namaz kıldık ve çok zor bir şekilde oradan ayrıldık. Daha uygun yerde oturup dua ettik. Otele döndüğümüzde Sırtımda müthiş bir acı, ağrı vardı :( o kadar insanın içerisinde ilerlemek çok zordu birde annemi korumaya çalışmaktan kendimi feda etmişim:) sonraki günlerde de hemen hemen her vakit namazında Mescide gidip kılmaya ve dua etmeye çalıştık. 1-2 günde Medine Çevre gezimiz oldu.

Mescidin hemen yan tarafında Cennetü'l Baki Kabristanı var burada pek çok sahabi Peygamberimizin kızları eşleri, Oğlu ibrahim , halaları Teyzeleri, Amcası ve daha bir çok Ehli Beyt'in ileri gelenleride buraya defnedilmişler. Resim Cennetü'l Baki'nin yanından. Aslında 2 fotoğraf makinası götürmeme ve çok da resim çekmeme rağmen bir daha gitsem daha iyi resimlerle dönerim size:) bence eksikler var.

CENNETÜ'L BAKİ KABRİSTANI
Gezilerimiz uygun zamanlarda devam etti. Bir gün de önce Medine'nin 5 km kuzeyinde yer alan Uhud savaşının olduğu Uhud Tepesine gittik. Hemen yanında da Uhud savaşında şehit olanların kabristanı Uhud Şehitliği var.
UHUD TEPESİ


Uhud Tepesinden sonra Kuba Mescidine gittik.

KUBA MESCİDİ
Kuba Mescidi Medine'ye yaklaşık 5 km mesafedeki Kuba'da.Peygamberimiz (S.A.S) hicret yolculuğunun ilk durağı olan Kuba'da 14 gün kalarak bir mescid yapmış ve namaz kıldırmış. Medine'ye yerleştikten sonrada her cumartesi bu mescide gelip namaz kıldırmış. Bize nasip olmadı ama burada cumartesi günü namaz kılmak sünnetmiş. Kuba Mescidi'nden sonra da Kıbleteyn Mescidine gittik.

KIBLETEYN MESCİDİ
Daha önceleri Peygamberimiz namazlarında Kudüste bulunan Mescidi Aksaya yönelmekteydi ama gönlünden Kabeye çevrilmesini istiyordu. Hicretten yaklaşık 1,5 yıl sonra arzuladığı şekilde Kabe'ye Kıble olarak yönelme emri gelmiş (bakara suresi144. ayet) ve emrin geldiği anda namaz içerisinde yönlerini namazı bozmadan Kudüs'ten Kabeye çevirmişler. Bundan dolayı bu mescide iki kıbleli anlamına gelen Kıbleteyn Mescidi adı verilmiş.
Medine' de bir akşamda Hurma Bahçesine gittik.

VADİ BUTHAN HURMA BAHÇESİ Hurma bahçesinde çok güzel karşılandık oturup bahçenin sahibinden hurma ağaçları ve hurmanın faydaları hakkında bilgiler aldık ve sonrasında hurmalarımızı alıp aynı yerde evimize göndermek üzere kargoya verdik. Yaklaşık 4-5 gün sonra evden hurmaların ellerine ulaştığı haberini aldık. Resimler hurma bahçesi ve satış mağazasından.
ÇİKOLATALI HURMA VE HURMA PEKMEZİ (süper)SUSAMLI HURMABu Maymuncukda Hurma bahçesinde:)
Hurma bahçesinde otelimize döndüğümüzde saat çok geç olmuştu. Son günlerde de Vakit namazlarımızı kılıp annem ile kardeşlerime arkadaşlarımıza küçük de olsa hediyeler almaya çalıştık. Aslına bakarsanız çok da alınabilecek bir şey yoktu. Ne yazıkki hemen hemen her şey Çin malı idi. İnanın oğluma alabilecek bir kaliteli oyuncak bulamadım ve Mekkede alırım dedim bıraktım aramayı. Dükkanlarda bol bol takı var ama takınılacak gibi değil çok taşlı sarı :) gerdanlık takımları, yüzükler, bilezikler vardı. Aslında Araplar çok kapalı, çarşaflı ama içlerinde hemen hemen hepsinde o takılardan var ve hepsi makyajlı. Güzel çantalar vardı annem arkadaşlarına aldı. Birde elbiseler taşlı pullu çokkk süslü idi :) Bu resimlerde mağazadan :) Kem Riyal ?
Medine'de 1 haftamızı tamamladık ve 16 Nisan Cumartesi sabah kahvaltımızı yaptıktan sonra saat 10:00 'da yola çıktık. Otelden çıkarken erkekler ihram kıyafetleri olan "İzar" ve "Rida" denilen 2 parça ihram örtüsüne büründüler, bayanlar için belirli bir kıyafet yoktu sadece temiz olması ve parfüm olmaması yeterliydi. Otobüste Ravzanın önünden geçerek Salat, Selam ve Tekbirlerle Peygamber Efendimize (S.A.S) ve Medine'ye veda ettik. Medine Mekke arasında yollar çok güzeldi. Yollar güzel ama etraf üzücüydü :( hiç yeşillik yok, bir yeşil ot bile. Medine'den 40-50 km sonra yol kenarında ki maymunlar ise daha çok üzdü beni otobüs bizim görmemiz için yavaşladığı anda hepsi koştular otobüse çünkü açlar yiyecek yok otobüsten atılan yiyeceklere koşturdu hepsi birden :( elmalar kapış kapış gitti, yakalayamayanlar ise öylece baktı kaldı. :(

Resimdeki maymunları otobüsten çektim.
UMRE; kelimesi ziyaret anlamına gelmektedir. Dini bir terim olarak Umre "Belirli bir zamana bağlı olmaksızın İhrama girerek Kabe'yi tavaf etmek, Safa ile Merve arasında Say Yapmak ve traş olup ihramdan çıkmak sureti ile yerine getirilen bir ibadet" demektir. Ömründe bir defa Umre yapmak da Sünnetmiş. Bazı Alimlerde Farz olduğunu söylemişler.
Ve yine 6 saat süren bir yolculukla Mekke-i Mükerreme'ye yaklaşık 90 km yaklaştığımız Mikat Mahalinde durup Mescidde İhram namazına niyet edip 2 rekat Namaz kıldık. Ve tüm grup Namazdan sonra Niyet ederek ve Telbiyenin ;

Niyet: "Allahım! Senin rızan için Umre yapmak istiyorum. Bunu kolaylaştır ve kabul eyle"


Telbiye:" Lebbeyk Allahümme Lebbeyk, lebbeyke la şerike leke lebbeyk, innel hamde ve'n-ni'mete leke ve'l-mülk, la şerike lek"

söylenmesi ile ihrama girmiş olduk. İhramda bazı yasaklar vardı. Çevremizdekilerle kötü konuşmak, ağaç ot vb. yeşillik kopartmak ,sinek, böcek öldürmek, sabun, ıslak mendil kullanmak yasaktı. Benim minik kızım da bu yasaklara annesi uyabilsin diye o sürede hep temizdi ıslak mendil kullanmadık:) Süre de zaten çok uzun değildi. Telbiyeden sonra otobüslere bindik ve Mekke-i Mükerremede ki Ramada Mekke oteline gittik. Eşyalarımızı otel odasına yerleştirirken Grup hocamız odalarımızı aradı H2 salonunda yemek yiyip saat 21:00 de lobide buluşacağımızı söyledi. Buradaki otel çok büyüktü 3 kat otopark 2 kat restourant 1 kat mescit ve üzerine 28 kat ve 14 asansör ilk 2 gün baya dolaştık ama sonra alışmıştık düzene :) Yemek yedikten sonra saat 21:00 de lobide grup buluştuk ve otelimize çok yakın mesafede olan Kabe'ye yürümeye başladık tabi yine Telbiye ve tekbirlerle... Yürürken kafam çok karışıktı aslında Kızım bebek arabasında ama içeri bebek arabasını almıyorlar tavaf nasıl olur vs. gibi sorular vardı ama sağolsun gruptaki herkes biraz biraz taşırız dedi.

4-5 dak. yürüme mesafesi ile o muhteşem yerin 1 numaralı kapısına geldik.
Resim 1 numaralı Abdulaziz kapısı
Kapıda bebek arabamızı bırakıp kızımı kucağıma alıp grup halinde içeri girdik. İçeri girdiğimizde daha önce giden arkadaşlarımız karşıya bakmamamızı söylediler, bakmamaya çalıştım ama insanın kalbi bir atıyor ki bakmamak mümkün değil aralardan görmdüm azıcık :( ve biraz daha ilerlediğimizde merdivenin başında büyükkkkk bir coşku, işte o an...

Kopuyor insan ağlamak hemde ne ağlamak hep resimlerde gördüğüm o muhteşemliği kendi gözlerimle gördüm ya çok başka... Allah her isteyeni mutlaka oralara davet etsin. Kabeyi ilk gördüğünde ne istersen, ne dua edersen kabul olurmuş demişlerdi. Oğlumun özel istekleri vardı:) gidene kadar söylemişti hatta Medine'den telefonla konuştuğumda da unutma dualarımı demişti. Bol bol aileme, arkadaşlarıma, dostlarıma dua ettikten sonra Tavaf'a başladık.

Tavaf; Kabe'nin etrafında Hacer-i Esved köşesinden (yeşil ışık olan yerden) önce "Allahım! senin rızan için Umre yapmak istiyorum. Bunu bana kolaylaştır ve kabul eyle" diye niyet ederek ve ardından eller içleri Kabe'ye doğru olacak şekilde omuz veya kulak hizzasında kaldırılıp 3 defa "Bismillahi Allahu Ekber" diyerek selamlayıp 7 defa dönüşte (şaft) 1 tavaf oluyor. Tavaf'a başlarken, her Şaftın başında ve tavaf sırasında çeşitli dualar okunur.

Tavaf'ta kızımı, bir arkadaşımızın annesi için aldığı ve o an kullanmadığı hasta arabasına oturtarak yaptık. Biraz sıkıldı son anlara doğru ağlamaya başladı ama allah kolaylığını verdi ve tamamladık. Tavaf namazımızı kıldıktan ve zemzem ( Resim Kabenin içindeki Zem zem bidonları) içtikten sonra Say'a geçtik. Hızlı yürümek, koşmak anlamına gelen Sa'y, Safa ile Merve arasında usulune uygun gidiş geliştir. Hz. Hacer validemiz burada biricik oğlu İsmail'e su aramış bir oraya bir buraya koşarak.Safa ile Merve arasında yapılan bu Sa'y Allahın rahmetinin en büyük göstergelerinden biri olan Anne sevgisi ve şevkatininin Hz. Hacer validemizde kendini gösteren şeklinin yad edilmesidir.Kadına ve annelik şevkatine, sevgisine bu yüce duyguya İslam'ın verdiği değeri gösteren simgesel bir harekettir.
Sa'y terim olarak hac ve Umrede Kabe'nin doğu tarafındaki Safa'dan başlayarak Merve'ye 4 gidiş, Merveden Safa'ya 3 dönüş olmak üzere bu iki mevki arasındaki gidiş gelişe denir.
Sa'ya başlarkende "Allahım! Senin rızan için Umre Sa'yini yapmak istiyorum. Bunu kolaylaştır ve kabul eyle" diye niyet eder ve tekbir, tehlil , salavat ve içtenlikle dualar edilerek Sa'y tamamlanır. Sa'y da yeşil ışık direkleri arasında erkekler koşar adımlarla yürür. Sa'y da ise kızım maşallah bize ayak uydurup yürüyerek 2 defa gitti geldi. Daha sonra yine arabada devam ettik ve Sa'yı da tamamladık. Ve sıra en son bölüm traş olmaya geldi erkeklerin saçının dipten traş etti, biz bayanlar ise kızımda dahil:) saçlarımızdan parmak ucu uzunluğunda kestik böylece ihramdan çıkmış olduk, bununla birlikte ihram yasaklarıda kalktı.

Ve o gece otele geldik. Çok yorgun bir şekilde hemen uyuduk. Diğer günlerimizdede Kabe'de namaz kılmaya, yapabildiğimiz kadar tavaf etmeye çalıştık ben öğlenleri pek gitmedim çünkü hava çok sıcak olduğundan gitsemde zaten kızım orada rahat vermiyordu ama akşam yada yatsı namazından sonra gittiğimde saatin orada nasıl geçtiğini anlayamıyorduk. Bazen İzmir'i oğlumu arayım dediğimde saat gecenin 3'ü olduğunu görüyordum zaman hem çok güzel hemde su gibi akıyordu. Bol bol dualar, tavaflar ve namazlar.... Kızımda orada hiç sorun yapmadı buda Allahın hikmeti Annemler tavaftayken ben, Ben tavaftayken annemler ilgilendi. Aslında ilgilenmek değilde takip etmek o çünkü hemen kendine ya bir İranlı ya Türk yada bir Arap kızı buluyor oynuyordu, hiç bulazsa yüzleri kapalı Arap kadınlarının yüzlerin açmak istiyordu. Aşağıdaki resimlerde kızlarımın arkadaşları ile :)Namaz kılarken orada öyle secdeye bakmak yok tam karşında kabeye kafanı kaldırarak büyük bir içtenlikle kılmak çok güzel bir duygu Allah'a daha da bir yakın hissediyor insan kendini ve oturuyorsun namaz sonrası dualarla başla istemeye kendine eşine, oğluna, kardeşine, annene, babana, arkadaşlarına, dostlarına ve ardından alıyordum elime defterimi arkadşlarımın yazdıklarını ve benim yazdığım isimleri okuyordum. Allah kabul eder inşallah. Haci Ceylin - Haci Baby :) 
Mekke 'deki 1 haftalık süremizde Vakit Namazlarımız Tavaf'larımız ve Kabe'de geçirdiğimiz zamanlarımızın dışında grup halinde gezilerimiz oldu. Önce Hemen Kabenin yanında bulunan Peygamber Efendimizin (S.A.S) doğduğu eve gittik sadece dışarıdan görebildik şu anda Mekke Kütüphanesi olarak kullanılıyor ama içeri almıyorlar.
Resimdeki Ev Peygamber Efendimizin (S.A.S) Evi
Başka bir gün de Arafat, Mina, Müzdelife, Hira Dağı nı gördük. Hac ibadetinin önemli Rüknü olan Arafat vakfesinin yapıldığı yerde Umre için gelenlerin ziyaret etmekten başka yapacak bir iş ve davranışları yoktur. Bu Mina ve Müzdelife içinde geçerlidir.

Resim Arafat
Arafat'ta Deve Mekke 'de de son günlerimize gelmiştik. Ben bu arada oğluma oyuncak arama çalışmalarımıda sürdürdüm ve sonunda şehrin her yerinden görünen bizim otelin yakınındaki Zam Zam Tower otelinin altında bulunan alışveriş merkezinden çok beğeneceği oyuncağı ve kızıma da bir elbise aldım. Yine hemen yanında bulunan hilton otelininde alışveriş merkezinden alışverişlerimizi yaptık. Günler o kadar hızlı geçti ki ;

22 nisan Cuma günü eşyalarımızı toparlayıp hemen kabe'ye gittik Tavaf Namaz derken saat gece 23:00 da grubumuz ve hocamızla beraber Veda tavafı yapıldı. Ben sonrasında annem kızıma bakarken arkadaşlarımla son bir defa daha yaptım. Ve saat gece 01:30 da oradan büyük bir hüzünle ayrıldık. Otele gelip hazırlanıp eşyalarımızı Lobiye indirdiğimizde saat 03:00 'dü. Otobüsler geldi eşyalar yerleşti bindik ve hareket saatimiz 05:00 ...
Mekke_i Mükerreme 'ye de Tekbirlerle veda ederek ayrıldık.
Mekke'den Cidde'ye yolculuğumuz 1,5 saat sürdü. Uçak 10:45' de idi fakat 4-5 tur Pasaport kontrolleri, valizler derken uçağa bindiğimizde saat 11:00 'di ve 11:20 'de havalandı. 3 saatlik güzel geçen yolculuğumuz sonunda 14:25 'de güzel İzmir'imizin havaalanına indik. Valizleri bekleyip aldıktan sonra çıktık ve kavuşma anı :) oğlum, eşim, kayınvalidem, kayınpederim ve kardeşim :)) hepsi kapıdaydı. Giderken üzüntülü bir göz yaşı, gelince sevinç gözyaşı....

Şükür dedim sağlıkla gittik , ibadetlerimizi yaptık yanımda götürdüğüm bir çok ilacın hiç birine ihtiyaç olmadan sağlıkla geldik. Ne mutlu!

Bizimle orada ilgilenen arkadaşlarıma, ablalarıma, grup hocamıza buradan bir kez daha teşekkür ediyorum.

"Allah Hepimizin İbadetlerini Kabul Eylesin....."

Sizlere baştan sona 14 günü anlatmaya çalıştım eksiklerim olabilir yada sizleri fazlasıyla sıkmışda olabilirim ama gitmek isteyipde kafasına takılan ve sorusu olanlar yorumla yada maille yazabilir seve seve cevaplarım.

Allah her isteyene "Lebbeyk Allahümme Lebbeyk" demeyi kısmet etsin.

Bu resim sona kalmış Mısır Karpuzu :)
Herşey gönlünüzce olsun, Sevgiler....

25 yorum:

  1. Arkadaşım,Allah ziyaretini kabul etsin,isteyen herkese nasip etsin.
    Çok güzel yerler görmüşsün ne mutlu sana.
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Rabbim kabul etsin inşallah.

    YanıtlaSil
  3. Canım arkadaşım hoş geldin,Allah ziyaretinizi ve tüm dualarınızı kabul etsin canım.

    YanıtlaSil
  4. Allah umre ziyaretini kabul etsin.İnşallah bir gün bize de kısmet olur da bu eşsiz güzellikteki yerleri görme şansına sahip oluruz.

    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  5. Canım okudum hepsini sindirerek belki tekrar bakmam gerekecek. O kadar anlamlı, ilk anda zor gelen şeyler gibi ama bu güzel yolculuğu isteyen herkese nasip etsin Allah'ım. Sizin de dualarınızı kabul etsin inş. TÜLİN

    YanıtlaSil
  6. Allah kabul etsin canım benim..İnşallah bizlere de kısmet olur..Öpüyorum kocaman sizleri..Anneciğim de halen tesirinde..İnşallah bu yıl Hacca gidebilir..Yıllardır biliyorsun kura da çıkmıyor..


    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Allah kabul etsin,Dileğen herkese de nasip etsin...sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. rabbım kabul eylesın tekrar nesıp eylesın ınsallah heycanla okudum yazdıklarınızı bune buyuk hedıyedır rabbımızden bende sızden bır yıl once geldım senesı dolunca ıcım kıpırdadı ınanın .......gelınce hala aklımız orada gonlumuz orada derlerdı yasayınca anlyosunuz o sozun onemını ........
    herseyı mubarek olan o beledelerı Allah kotuluklerde muhafaza eylesın ...

    umreden ve hactan gelenlerı 40 melekler zıyarete gelırmıs gercekten bı ay boyunca ruyalarımda bıle gordum ....kafamı yataga koyunca manevı olarak beynımden gecırerek tavaf ettım say yaptım gezdıgım yerlerı beynımde zıyaret etmıs gıbı dusundum sureklı sızdede oyledır emınım selamlar ........

    YanıtlaSil
  9. CANIM ÇOK GÜZEL ŞEYLER YAZMIŞSIN.EMEĞİNE SAĞLIK.İNŞALLAH KISMET OLURDA BU GÜZELLİKLERİ BİZDE YAŞARIZ.DUALARIN KABUL OLSUN.ALLAH ÜMRE ZİYARETİNİ DE KABULETSİN.ÖPÜYORUM.

    YanıtlaSil
  10. canım arkadaşım Allah kabul etsin.

    YanıtlaSil
  11. Zeynep Hanım teşekkürler...

    Baharcım teşekkürler...


    Mübeccelcim teşekkürler...

    Allah her isteyene kısmet etsin...

    YanıtlaSil
  12. Teşekkürler Saniyecim inş. en yakın zamanda görürsünüz...


    Tülinimm sağol canım en yakın zamanda sana ve annene inşallah:))

    YanıtlaSil
  13. Gülüm tşekkürler:) inan tesirinde kalmamak mümkün değil geldiğimde ara ara rüyamda oralardaydım:) inş. anneciğine hacda çıkar ve gider. öpüyorum...

    YanıtlaSil
  14. Serpilcim teşekkürler ...

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Eda çok teşekkür ederim. Gidip gelince daha iyi anlaşılıyor güzelliği ve gerçekten insanın aklından çıkmıyor rüyamada girdiği zamanlar oluyor. Allah her isteyene nasip etsin sevgiler...:)

    YanıtlaSil
  16. Filizcim teşekkürler inş. her isteyen görür:) sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. Selcencim Allah kabul etsin ve isteyen herkese nasip etsin inşallah...

    YanıtlaSil
  18. böyle faydalı bir paylaşım yaptığınız için teşekkür ederim Allah razı olsun...

    YanıtlaSil
  19. Merhabalar Selcencigimm,
    Allahım kabul etsin Umre ibadetinizide dualarınızıda.

    Ne mutlu sizlere minicik kızınızla da olsa o mubarek yerlei gidip gördünüz.
    Ellerine saglik cok ama cok güzel yazip bilgilendirmis ve resimlemissin, muhakak bizlere bu bir isik olacaktir.
    Allah razi olsun arkadasim, darisi basimiza olsun, sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. SELAMUNALEYKÜM
    Ogüzel Yerleri Bizlerlen Paylaştın İçin ALLAH Razı Olsun Bütün MÜSÜMANLARA Ogüzel Yerleri Görmeyi ALLAH Nasib Etsin ALLAH'A Emanet Olun

    YanıtlaSil
  21. merhaba, annem de otel tip 3 ile umre yapmak istiyor, şimdi pasaport almaya çalışıyor, çok güzel uzun uzun yazmışsınız. gitmek isteyenler için çok faydalı bir paylaşım olmuş. Allah kabul etsin ve tekrarını nasip etsin inşallah, görmeyenlere de görmek nasip etsin. çok güzel bilgiler öğrendik sizden, Allah razı olsun ,üşenmemiş uzun uzadıya yazmışsınız. sevgiler...seval

    YanıtlaSil
  22. merhaba...
    umre ziyaretinizi okudum cok etkilendim!
    nasip olursa 10 mart ta otel 3 konaklama türü ile umreye gideceğiz ailecek..
    1 yasında kızım ve 5 yasında oğlum ve eşim ile..
    açıkçası çocuklarla nassıl yaparım korkusu vardı ama bismillah deyip niyetlendik bakalım..
    Yazınızı gördüm turumuzda aynı olunca size birkaç soru sormak isterim ankradan yazıyorum mail adresinizi verirseniz daha rahat yazarım diye düsünüyorum ama tabi isterseniz..
    ben mailimi yazıyorum dönereniz cok sevinirim..
    Tekrar Allah ibadetinizi kabul etsin diyorum
    Selamlar...

    YanıtlaSil
  23. Hatice hanım merhaba seve seve yardımcı olurum bu günlerde 2 arkadaşa daha bu konuda bilgi veriyorum onlarda çocuklarıyla gidiyor siz sorularınızı
    almula2010@gmail.com adresime yazın ben cevaplarım şimdiden allah kabul etsin ne mutlu size...

    YanıtlaSil
  24. Merhaba, ben de önümüzdeki ay inşAllah 2 yaşında kızım ve eşimle gideceğim umreye. Ama ben dukan diyeti yapıyorum ve bütün yemekleri tamamen yağsız yiyorum, ve de her gün sebze salata yiyemiyorum. Bir gün yersem öbür gün salata yiyemiyorum. Çoğunlukla yağsız et yemekleri ve et ürünleri yiyorum. Orada ne yapabilirim acaba?

    YanıtlaSil